Všeobecné obchodní podmínky s informacemi pro zákazníky

Obsah

1) Rozsah platnosti

1.1 Tyto obchodní podmínky obchodní společnosti TOOLPORT GmbH (dále jen „prodejce“), platí pro všechny kupní smlouvy, jež uzavře spotřebitel nebo podnikatel (dále jen „zákazník“) s prodejcem ohledně zboží prezentovaného tímto prodejcem v jeho internetovém obchodě. Tímto se vylučuje uplatnění vlastních podmínek zákazníka, ledaže by bylo ujednáno jinak.

1.2 Spotřebitelem ve smyslu těchto všeobecných obchodních podmínek je každá fyzická osoba, která jedná za účelem, který nelze považovat za její obchodní činnost, podnikání, řemeslo nebo povolání. Obchodníkem ve smyslu těchto všeobecných obchodních podmínek je každá fyzická nebo právnická osoba nebo osobní společnost s právní subjektivitou, která jedná, i prostřednictvím jiné osoby jednající jejím jménem nebo v jejím zastoupení, za účelem, který lze považovat za její obchodní činnost, podnikání, řemeslo nebo povolání.

2) Uzavření kupní smlouvy

2.1 Popisy výrobků prezentované v internetovém obchodě prodejce nepředstavují závazné návrhy ze strany prodejce, nýbrž slouží k učinění závazného návrhu ze strany zákazníka.

2.2 Zákazník může návrh učinit prostřednictvím online objednacího formuláře integrovaného v internetovém obchodě prodejce. Zákazník přitom poté, co vloží vybrané zboží do virtuálního nákupního košíku a absolvuje elektronický objednací proces, kliknutím na tlačítko pro dokončení objednacího procesu podává právně závazný návrh na uzavření kupní smlouvy týkající se zboží a/nebo služeb nacházejících se v nákupním košíku. Zákazník může návrh prodejci učinit rovněž telefonicky, faxem, e-mailem nebo poštou.

2.3 Prodejce může návrh zákazníka ve lhůtě pěti dní přijmout

  • tím, že zákazníkovi zašle písemné potvrzení objednávky nebo potvrzení objednávky v textové formě (faxem či e-mailem), přičemž rozhodující je v tomto ohledu doručení potvrzení objednávky zákazníkovi, anebo
  • tím, že zákazníkovi dodá objednané zboží, přičemž rozhodující je v tomto ohledu doručení zboží zákazníkovi, anebo
  • tím, že zákazníka poté, co učiní objednávku, vyzve k jejímu zaplacení.

Dojde-li k naplnění více než jedné z výše uvedených alternativ, vzniká kupní smlouva k okamžiku, v němž poprvé nastala některá z těchto alternativ. Nepřijme-li prodejce návrh zákazníka ve shora uvedené lhůtě, považuje se to za odmítnutí návrhu s tím důsledkem, že zákazník již není dále vázán svým projevem vůle.

2.4 Lhůta k přijetí návrhu začíná běžet následující den po odeslání návrhu zákazníkem, přičemž končí uplynutím pátého dne, jenž následuje po dni odeslání návrhu.

2.5 V případě učinění návrhu prostřednictvím prodejcova online objednacího formuláře je text kupní smlouvy prodejcem uložen a je zákazníkovi po odeslání jeho objednávky zaslán společně s těmito VOP v textové podobě (např. e-mail, fax nebo dopis). Text kupní smlouvy je navíc archivován na internetových stránkách prodejce, přičemž zákazník k němu má po zadání odpovídajících přihlašovacích údajů zajištěn bezplatný přístup prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud si zákaznický účet před odesláním své objednávky v internetovém obchodě prodejce založil.

2.6 Než zákazník prostřednictvím online objednacího formuláře objednávku závazně potvrdí, může svá zadání průběžně upravovat pomocí běžných funkcí počítačové klávesnice a myši. Veškeré zadané údaje jsou před jejich závazným potvrzením navíc ještě jednou zobrazeny v potvrzovacím okně, přičemž i tam je lze upravovat pomocí běžných funkcí počítačové klávesnice a myši.

2.7 Kupní smlouvu lze uzavřít v německém nebo v českém jazyce.

3) Odstoupeníod kupní smlouvy

3.1 Spotřebitelé mají zpravidla právo na odstoupení od kupní smlouvy.

3.2 Bližší informace o právu na odstoupení od kupní smlouvy najdete zde.

4) Ceny a platební podmínky

4.1 Pokud z popisu výrobku prodejce nevyplývá jinak, jsou uváděné ceny cenami konečnými, přičemž je v nich již zahrnuta zákonem stanovená daň z přidané hodnoty. Případné další náklady vznikající v souvislosti s dodáním a zasláním zboží jsou v příslušném popisu výrobku uvedeny samostatně.

4.2 Při dodávkách do států, jež nejsou členy Evropské unie, mohou v jednotlivých případech vznikat další náklady, které prodejce nehradí a které platí zákazník. Mezi tyto náklady patří například poplatky peněžním ústavům za zprostředkování finančních služeb (např. převodní poplatky, poplatky za měnovou konverzi) nebo odvody, resp. daně uvalené na dovoz (např. cla).

4.3 Zákazník má k dispozici různé způsoby platby uvedené v internetovém obchodě prodejce.

4.4 Byla-li sjednána platba předem, je platba splatná bezprostředně po uzavření kupní smlouvy.

4.5 Pokud zákazník zvolí platbu pomocí služby PayPal, proběhne celý platební proces prostřednictvím poskytovatele platebních služeb PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Lucemburk, a to za podmínek používání služeb PayPal, které jsou k dispozici na https://www.paypal.com/ie/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=en_IE. Při využití tohoto způsobu platby se mj. předpokládá, že si zákazník založí účet PayPal nebo že takový účet již vlastní.

5) Dodací a zasílací podmínky

5.1 Dodání zboží je uskutečněno zasláním na doručovací adresu uvedenou zákazníkem, není-li dohodnuto jinak. Při dokončení transakce je rozhodující doručovací adresa uvedená ve zpracování objednávky prodejce.

5.2 Zašle-li dopravce odesílané zboží zpět prodejci, neboť ho zákazníkovi nebylo možno doručit, nese náklady tohoto neúspěšného pokusu o doručení zásilky zákazník. To neplatí v případě, že zákazník nenese odpovědnost za okolnost, jež vedla k nemožnosti doručení, anebo tehdy, nebyl-li přechodně schopen přijmout nabízenou službu, ledaže by mu prodejce poskytnutí této služby v přiměřeném časovém předstihu oznámil.

5.3 Při osobním odběru prodejce nejprve informuje zákazníka e-mailem, že objednané zboží je připraveno k vyzvednutí. Po obdržení tohoto e-mailu si zákazník po domluvě s prodejcem může zboží vyzvednout v sídle prodejce. Poštovné se v tomto případě neúčtuje.

6) Výhrada vlastnického práva

Pro případ plnění poskytovaného prodejcem předem, si prodejce vyhrazuje vlastnické právo k dodanému zboží, a to až do okamžiku úplného zaplacení dlužné kupní ceny.

7) Odpovědnost za vady

7.1 O právech z vadného plnění u zboží prodávaného přes internetový obchod platí zák. č. 89/2012, Sb., občanský zákoník („OZ“), není-li dohodnuto jinak. Prodejce neodpovídá za vady zboží vzniklé po přechodu nebezpečí škody na věci na zákazníka bez zavinění prodejce či v důsledku nesprávného zacházení, užívání, skladování, způsobené zákazníkem či třetí osobou.

Je-li zákazníkem spotřebitel, kterým je člověk, jež mimo rámec své podnikatelské činnosti či mimo samostatný výkon svého povolání uzavírá kupní smlouvu s prodejcem, uplatní se i ustanovení níže (čl. 1 OZ).

7.2 Jakost zboží při převzetí

Prodejce odpovídá spotřebiteli za to, že při převzetí spotřebitelem nemá zboží vady, tj. že má vlastnosti, jež byly ujednány, jinak vlastnosti, jež vyplývají z popisu zboží a jež může spotřebitel oprávněně očekávat, že se hodí k uváděnému nebo obvyklému účelu, a že je zboží v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti a vyhovuje právním předpisům.

Projeví-li se vada dle předchozího bodu v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

Souhlasem s těmito všeobecnými obchodními podmínkami bere spotřebitel na vědomí, že veškeré informace o zboží uvedené v internetovém obchodě, zejména popisy, specifikace a fotografie zboží jsou jen orientační.

Nemá-li zboží při převzetí výše uvedené vlastnosti, má spotřebitel právo požadovat o dodání nového zboží bez vad, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Nastane-li opakovaně výskyt odstranitelné vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, může spotřebitel žádat slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.

Při odstoupení od kupní smlouvy je prodejce spotřebiteli povinen vrátit zaplacenou cenu zboží.

Práva spotřebiteli dle § 2170 OZ nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud tuto vadu sám způsobil.

7.3 Uplatnění práv z vadného plnění

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců od jeho převzetí. Je-li na zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení OZ o záruce za jakost. Při oprávněném vytknutí vady ze strany spotřebitele neběží po dobu reklamace lhůta pro uplatnění práv z vad.

Záruka za jakost ani práva z vadného plnění se nevztahují dle § 2167 OZ na běžné opotřebení zboží nebo jeho částí způsobené jeho obvyklým užíváním, na vady vzniklé nesprávným použitím, nepřiměřeným zacházením, mechanickým poškozením zboží, nesprávnou obsluhou zboží nebo nedovolenými pokusy o opravu zboží. U věcí prodávaných za nižší cenu prodejce neodpovídá za vadu, pro níž byla nižší cena sjednána. Jde-li o zboží použité, neodpovídá prodejce za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, jež mělo zboží při převzetí ze strany spotřebitele.

Prodejce neodpovídá za vady, které po přechodu nebezpečí škody na zboží na spotřebitele způsobila vnější událost.

Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění běží od okamžiku, kdy je zboží spotřebiteli odevzdáno, příp. doručeno. Má-li koupené zboží uvést do provozu někdo jiný než prodejce, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud spotřebitel objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

Na žádost spotřebitele potvrdí prodejce rozsah a trvání svých povinností z vadného plnění. Spotřebitel je povinen oznámit vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.

V případě vadného plnění, jež je podstatným porušením kupní smlouvy (bez ohledu na odstranitelnost vady) dle § 2106 OZ, má spotřebitel právo na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící věci; na odstranění vady opravou věci; na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy.

Podstatné je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření kupní smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

Jaké právo si spotřebitel zvolil je povinen sdělit prodejci při oznámení vady, či bez zbytečného odkladu poté. Nezvolí-li si spotřebitel své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení kupní smlouvy.

Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy dle § 2107 OZ, má spotřebitel právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodejce nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodejce nezjedná nápravu v přiměřené době či kdyby spotřebiteli zjednání nápravy působilo značné obtíže.

Dokud neuplatní spotřebitel právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může prodejce dodat to, co chybí, či odstranit právní vadu. Jiné vady může prodejce odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.

Provedenou volbu práva může spotřebitel změnit bez souhlasu prodejce jen, byla-li žádána oprava vady, jež se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodejce vady v přiměřené lhůtě či je odmítne odstranit, může spotřebitel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit.

Má-li zboží vadu, z níž je prodejce zavázán, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má spotřebitel pouze právo na přiměřenou slevu.

Své nároky vyplývající z vadného plnění nahlašuje spotřebitel písemně přímo na adresu prodejce. Prodejce nemá provozovnu na území ČR (§ 19 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele), proto je zboží nutno zasílat na adresu jeho sídla uvedenou na stránkách internetového obchodu, či na jinou tam uvedenou adresu pro odesílání vraceného či reklamovaného zboží.

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodejce od spotřebitele obdržel reklamované zboží. Uplatní-li spotřebitel právo z vadného plnění, potvrdí mu prodejce v písemné formě, kdy a jak právo uplatnil, provedení opravy a dobu jejího trvání. Spotřebiteli náleží náhrada nákladů účelně vynaložených při oprávněném uplatnění práva z vadného plnění. Reklamace se vyřizuje bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.

8) Tolerance a množstevní odchylky

Zakázka se provádí v souladu s obecně známým stavem techniky, přičemž se mohou vyskytnout technicky nezbytné odchylky materiálových vlastností a procesní odchylky v obvyklé obchodní jakosti, pokud nebyly se zákazníkem v jednotlivých případech dohodnuty zvláštní vlastnosti výrobku.  

Pro všechny vlastnosti výrobků specifikované společností Toolport GmbH (např. průměr a hmotnost plachet a ocelových trubek, barvy, rozměry) platí tolerance jakosti odpovídající zamýšlenému použití. V této souvislosti neznamenají drobné odchylky v hmotnosti, barvě, rozměrech nebo množství a změny nepodstatného charakteru žádnou závadu předmětu dodávky.  

Společnost Toolport GmbH odpovídá za to, že výrobky nebudou vykazovat žádné odchylky, které by vedly k nedodržení zamýšleného účelu použití, jenž byl zákazníkovi předem sdělen, snížení obvyklé užitkové nebo ekonomické hodnoty.

9) Rozhodné právo a soudní příslušnost

9.1 Pokud zákazník jedná jako spotřebitel ve smyslu odstavce 1.2, platí pro veškeré právní vztahy mezi stranami právo toho státu, v němž má zákazník obvyklé bydliště, s výjimkou Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, a místem soudní příslušnosti pro všechny spory vyplývající z této smlouvy je výhradně bydliště zákazníka.

9.2 Pokud zákazník jedná jako obchodník ve smyslu odstavce 1.2, platí pro veškeré právní vztahy mezi stranami právo toho státu, v němž má prodávající sídlo, s výjimkou Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, a místem soudní příslušnosti pro všechny spory vyplývající z této smlouvy je výhradně obchodní sídlo prodávajícího.

10) Alternativní řešení sporů

Informace k řešení sporů se spotřebitelem mimosoudní cestou v České republice

Případné spory mezi prodejcem a spotřebitelem vyplývající z uzavřené kupní smlouvy lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je v ČR Česká obchodní inspekce. Bližší informace a veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou dostupné na internetových stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.

Dále lze zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím k tomu určené ODR platformy (dostupné na internetové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/).

Dříve než se rozhodne spotřebitel zahájit mimosoudní řešení sporu, doporučuje prodejce nejdříve se obrátit na něho a pokusit se vyřešit vzniklou situaci smírně.